ISO 9001 – Identificarea asteptarilor – controlul proceselor – asigurarea succesului
Peste un milion de companii atestate din lume beneficiaza de standardul notabil ISO 9001 ca si instrument pentru administrarea organizatiilor lor si pentru imbunatatirea continua a performantei acestora. Standardul contine cerinte internationale aplicabile pentru calitatea produselor, serviciilor si dezvoltare.
Sistemul QM al unei companii functioneaza eficient cand sunt definite scopuri clare de corporatie; atingerea acestor obiective trebuie reflectata in rezultate masurabile – in baza indicatorilor cheie importanti care rezulta din procese eficiente si transparente. Cea mai buna dovada pentru abilitatea calitatii a unei organizatii sunt rezultatele imbunatatite continuu.
Opt principii de management ofera orientare pentru sarcina de a administra o organizatie intr-o maniera focusata si sistematica, si pentru a asigura dezvoltarea continua. Primul dintre principiile managementului de calitate necesita orientarea permanenta catre client – cel mai important aspect pentru succesul unei afaceri.
- Castigarea increderii clientilor
- Cresterea satisfactiei clientilor
- Intretinerea motivatiei angajatilor
- Definirea clara a responsabilitatilor
- Luarea deciziilor bazate pe fapte
- Stabilirea de procese corporative eficiente si efective
- Minimalizarea riscurilor corporative
- Initierea dezvoltarii continue
- Economisirea timpului si costurilor de operare
- Prevenirea erorilor in locul corectarii acestora
- Imbunatatirea imaginii corporatiei
- Reducerea informatiilor lipsa
- Abilitatea de a reactiona in avans la conditiile schimbatoare ale pietei