In 1987, ISO (International Standard Organization) a elaborat prima editie a unui standard destinat „calitatii”. Acesta a fost inceputul unei ere noi, pentru ca radacinile standardului sunt mai vechi si dateaza din 1971 cand British Standards Institute (BSI) a elaborat primul standard pentru „asigurarea calitatii” BS 9000 destinat in principal industriei electronice, iar in 1979 acesta a devenit BS 5750. Scopul standardului BS5750 a fost de a asigura un document contractual comun, pentru a se demonstra ca productia industriala era controlata.
Seria ISO 9000 de standarde, si in principal 9001, a trecut prin mai multe revizii. Versiunea initiala din 1987 (ISO 9000:1987) avea aceeasi structura cu standardul britanic BS 5750, cu trei „modele” in functie de domeniul de activitate al organizatiilor.
Schematic, putem sintetiza istoria standardelor ISO 9001, astfel:

Standard de referinta

ISO 9001:2008 are in vedere o abordare bazata pe managementul proceselor organizatiei si, de aici, o structura mult mai logica, orientarea catre client si evaluarea satisfactiei acestuia, precum si angajamentul top managementului pentru o imbunatatire continua.

In 15 septembrie 2015 a fost publicat noul standard ISO 9001:2015, iar in 30 septembrie 2015 a fost publicata versiunea in romana a acestuia (SR EN ISO 9001:2015).
Pe site-ul ISO puteti vizualiza o sectiune informativa:
Pentru trecerea la noul standard, SRAC a elaborat politica de tranzitie SRAC-P-39:
De retinut ca perioada de tranzitie este de 3 ani de la data publicarii standardului (toamna anului 2015).

Avantajele certificarii sistemului de management al calitatii

  • satisfacerea cerintelor clientilor, partenerilor de afaceri si a cerintelor legale
  • cresterea credibilitatii si a increderii in calitatea produselor / serviciilor
  • cresterea satisfactiei clientilor
  • o mai mare intelegere a proceselor organizatiei, ce implica angajamentul ferm al managementului, definirea clara a responsabilitatilor si autoritatilor, comunicarea interna si externa imbunatatita, utilizarea mai eficienta a resurselor si reducerea costurilor de neconformitate
  • crearea cadrului pentru imbunatatirea continua

De ce SRAC

SRAC este acreditat pentru certificarea sistemelor de management al calitatii de catre:
  • RENAR – organismul national de acreditare (certificat nr. SM 004) pentru organizatiile din toate sectoarele economice si sociale (38 domenii), in conformitate cu standardul de referinta SR EN ISO 9001:2008.
Certificarile SRAC sunt recunoscute si la nivel international ca urmare a parteneriatului cu IQNet (The International Certification Network).
In consecinta, organizatiile certificate de SRAC primesc, alaturi de certificatul SRAC si certificatul IQNet, fara costuri suplimentare.
In urma finalizarii procesului de certificare, organizatiile certificate de SRAC:
  • au dreptul de a utiliza marcile de conformitate SRAC si IQNet in scopuri promotionale;
  • sunt informate, in mod constant, cu privire la evolutiile din domeniul calitatii si al certificarii prin posibilitatea accesarii website-ului SRAC, evenimentele organizate de SRAC.

 

De ce certificare

Orice organizatie de succes trebuie:

  • sa identifice si sa satisfaca nevoile si asteptarile clientilor sai, precum si ale altor parti interesate, respectiv angajati, furnizori, proprietari, societate, pentru obtinerea unui avantaj concurential, si sa realizeze acest lucru intr-o maniera eficienta si eficace;
  • sa obtina, sa mentina si sa-si imbunatateasca performantele si capacitatile generale iar factorul cheie il constituie un angajament puternic in vederea realizarii calitatii.

Facebook Comments

comments